Kas turėtų organizuoti įmonės renginius?

Šiais laikais įmonės organizuojami renginiai ir komandų formavimai tampa neatsiejama verslo kultūros dalis, kuri tiesiogiai daro įtaką komandos tarpusavio supratimui ir komunikacijai. Tai puikus būdas dar kartą visiems darbuotojams priminti kokia viziją ir misiją įmonė vykdo, kokiomis vertybėmis gyvena ir dar kartelį visus įkvėpti siekti bendro tikslo. Todėl natūralu, kad dirbant tokioje didelėje ir konkurencingoje rinkoje bei keliant sau ambicingus tikslus, būtina rasti laiko sustoti ir apžvelgti visa, kad buvo padaryta įmonėje, pasidžiaugti jau pasiektais rezultatais ir “nupiešti” kolegoms viziją, kokia ateitis jų laukia, pasilikus kartu su savo komanda ir sėkmingai dirbant toliau.

Tam, kad toks renginys apskritai įvyktų, reikalinga kūrybinė grupė, komitetas ar net kita įmonė, kuri organizuoja tokio tipo renginius. Kadangi daugumą komandos formavimo renginių organizuoja patys įmonėje dirbantys darbuotojai, dažniausiai susiduriama su keliomis tuo metu iškilusiomis problemomis. Viena iš jų būna patirties trūkumas. Kadangi darbuotojai pabaigę atitinkamas studijas ir pasiryžę dirbti pagal specialybę ieškosi atitinkamos pozicijos, tada iškyla klausimas, kuo tai susiję su pramogų pasauliu? Žinoma gali būti ir išimčių, kai buhalteris ar programuotojas laisvu laiku vis bando naujas patirtis ir tada nori jomis pasidalinti su savo kolegomis. Tačiau dažniausiai tik pramogos išbandymo ir iniciatyvumo neužtenka. Kita problema, kuri gali kilti organizuojant “team buildingą” anksčiau to nedariusiems darbuotojams, tai idėjų stoka. Kad ir kaip stengtumėmės visiems įtikti ir atitikti visų poreikius, dažnai atsiduriame akligatvyje ir nebežinome į kurią pusę judėti. Vieni nori vieno, kiti kito, daroma apklausa, ji vėl nieko neparodo ir toks blaškymasis iš kampo į kampą priveda prie desperacijos. Tada apskritai dingsta poreikis organizuoti “team buildingą” ir įmonė lieka be renginio, nes  dažniausiai visi nori pramogų, bet niekas nenori įdėti pastangų ir darbo.

Tai kaip išspręsti šią dilemą? Kreiptis į tos srities profesionalus. Tik įsivaizduokite, jums niekuo nereikia rūpintis, jums nieko nereikia užsakinėti, jums nieko nereikia nuvežti ir parvežti – už jus jau pasirūpinta. Skamba per gerai, kad būtų tiesa? Visai ne. Kadangi kiekviena šventė ar pramoga turi būti unikali ir nepakartojama, kasmet tą pasiekti yra vis sunkiau ir sunkiau, kadangi darbuotojai jau žino ko galima tikėtis iš komandos formavimų ir iš anksto numato temą ar veiklą, kuri gali būti. Kitaip tariant, darosi sunku nustebinti šių dienų žmogų. Dėl šios priežasties komandų formavimo organizatoriai gali pasirūpinti ir pramogomis ir maistu ir transportu ir vakarine dalimi. Kiekviename vakarėlyje, veikloje ar užsiėmime visada telpa vadovo žodis ar sveikinimas visiems susirinkusiems, komandos susipažinimas gyvai ir jos įsitraukimas į užduotį, tada seka geriausiai pasirodžiusių kolegų ar komandų apdovanojimai ir vakaro kulminacija. Tai gali būti degustacija, koncertas, fejerverkų šou, o gal net itin talentingo kolegos pasirodymas scenoje, apie kurį niekas tikrai nepamirš. Visa tai priklauso nuo to, kokiu tikslu yra organizuojamas “team buildingas”. Priežastys gali būti įvairios: įmonės gimtadienis, gyvo kontakto trūkumas, naujo produkto pristatymas, naujos sutarties ar partnerystės paminėjimas, darbuotojų įvertinimas už pastangas ir t.t. Į visa tai atsižvelgus, galima parinkti atitinkamas užduotis, vietą, kur viskas vyks ar net nustatyti vakaro temą. 

Šiuo atveju svarbu paliesti ir įmonės išlaidų aspektą. Užsakyti kitą įmonę, kuri pilnai suorganizuotų ir viskuo pasirūpintų, reikalauja atitinkamų finansinių resursų. Nors darbuotojai dažniausiai nežino, kiek kiekvienai pramogai ar veiklai būna skiriama pajamų, tačiau jaučia ir gali numanyti kiek įmonė ar komanda galėjo skirti kiekvienam darbuotojui. Tai žinoma dar priklauso nuo atlikėjo, kuris koncertuoja populiarumo, “team buildingo” vietos, veiklos sudėtingumo ir idėjos išskirtinumo. Kuo nepopuliaresnė ir įdomesnė veiklos sritis, tuo sunkiau ir brangiau už tai reikia mokėti. Ypač jei viską organizuojanti įmonė gali pasiūlyti ką nors išskirtinio ir nepakartojamo, už tą renginį atsakingas komitetas tikrai liks nenusivylęs. Tada darbuotojai matydami, kad įmonė investuoja nemažą pinigų sumą vien tam, kad jie gerai praleistų laiką ir galėtų išbandyti naujus užsiėmimus, vertina savo darbinę poziciją. Iš to galima daryti išvadą, kad didelė dalis darbuotojų pasiliks toje pačioje įmonėje, kadangi jaučiasi svarbūs, nes gali tai pamatuoti ir pinigine išraiška pagal veiklas, kurios buvo suorganizuotos komandos formavimui užtikrinti ir kokią vertę įmonei sukūrė renginio kūrėjai. 

Būtina paminėti ir vieną iš svarbesnių dalykų, kurie nutinka jau PO komandos formavimo – begalė įspūdžių ir komentarų, noras su visais dalintis ir kalbėti apie renginį. Žinoma, tai daro įtaką įmonės įvaizdžiui. Pavyzdžiui jei informacija, nuotraukos ar atsiliepimai būna paskelbti viešojoje erdvėje, tai gali atkreipti potencialų kitų įmonių dėmesį ir partnerystę. To pasekoje, didėtų įmonės žinomumas ir vis daugiau ir daugiau žmonių norėtų dirbti tokioje patrauklioje ir kitas įmones traukiančioje įmonėje. Dėl to kokybiški renginiai lemia ir didelį gerų atsiliepimų skaičių – darbuotojai skleidžia žinutę apie puikiai praleistą laiką kartu su kolegomis už kompanijos ribų. Atsiranda noras išlaikyti tęstinumą ir užsakyti dar vieną tokį renginį, o gal net geresnį. Gal tokį, apie kurį darbuotojai šnekėtų mėnesį, o ne savaitę. Taip įsijungia įmonės “variklis” kurį išjudina teigiamos emocijos, motyvacija ir kūrybinės idėjos. Juk po renginio išgirdus kolegų žodžius: “Geriausias “team buildingas” mano gyvenime” ar “Man taip patiko, kad laukiu nesulaukiu, kada bus naujas komandos ar įmonės susitikimas”, – sukuria norą pasistengti ir jau iš anksto ruoštis ateinančiai šventei ar veiklai bendradarbiaujant kartu su komandos formavimus organizuojančia įmone. 

Taigi planuojant komandos formavimus dažnai susiduriama su idėjų stoka, patirties trūkumu ir apskritai nenoru ruošti užduotis ar kurti renginius nuo nulio. Tokiu atveju komandos formavimų organizavimą geriau palikti profesionalams. Taip įmonės darbuotojai gali atsipalaiduoti ir 100% žinoti, kad renginys įvyks ir neteks juo nusivilti. Kadangi viskuo bus pasirūpinta ir veikla bus išskirtinė bei iki galo išpildyta – tai negali nepatikti darbuotojams. Automatiškai kolegos pradeda dalintis įspūdžiais socialiniuose tinkluose ar darbinėje aplinkoje ir labiau stengtis, bei siekti aukštesnių rezultatų. Taip kyla darbuotojų motyvacija, jie labiau linkę pasilikti toje įmonėje, kuri investuoja į komandos formavimus, yra pasiryžę pasamdyti ekspertus, kad tas renginys įvyktų sklandžiai ir pabrėžia “team buildingų” svarbą.